Galleri: Spinosaurus – verdens største rovdyr

1 m lange kæber og 15 m fra snude til hale: Spinosaurus er det største rovdyr, der nogensinde har haft sin gang på Jorden.

10. oktober 2014

Spinosaurus: et 100 år gammelt mysterium

Da tyskeren Ernst Stromer von Reichenbach drog på ekspeditioner til Egypten fra 1910 til 1914, fandt han fossilrester af en dinosaurus, som han kaldte Spinosaurus aegypticus. Han mente, at han havde fundet noget helt særligt. Men der skulle gå et helt århundrede, før hans anelser blev bekræftet.

Til højre finder du videoen, hvor vi ser den gigantiske spinosaurus blive vakt til live. I artiklen "Spinosaurus - verdens største rovdyr" kommer du med National Gegraphic-forsker og fossildetektiv Nazir Ibrahim til Marokko, og får hele historien om Spinosaurus' lange vej til berømmelse – der bl.a. blev bremset af to verdenskrige.

Læs artiklen: 'Større end T. rex'

Kom med National Gegraphic-forsker og fossildetektiv Nazir Ibrahim til Marokko, og læs hele historien om Spinosaurus' lange vej til berømmelse – der bl.a. blev bremset af to verdenskrige. Læs hele artiklen fra National Geographic nr. 10/2014

NB! Du skal have en profil på National Geographic for at downloade artiklen. Det er gratis at oprette og tager kun et øjeblik. Når du klikker på downloadknappen, får du mulighed for at oprette en profil.